Leírás és paraméterek
Ez a forradalmian új típusú fém modell egyedülálló a piacon. A kézzel festett figura a modern vonalat képviseli. Ráadásul rendkívül valósághű a sportos testalkat kialakításának köszönhetően.
Jelemzők:
- korhű sisak
- korhű ruházat és cipő
- nagyon részletgazdag
- sportos női alkat
- kézzel festett
- kiváló minőségű fémből készült modell teljes 3D-ben
- a lábak elkülönülnek a kerékpártól
- festett részek: kerékpáros
- méretek: 50 x 50 x 16 mm
- súly: 27 g
Fedezd fel és szerezd be az összes miniatűr kerékpáros figuránkat a teljes gyűjteményhez!
Bár a Tour 1903 óta fut, a sárga trikó először 1919-ben jelent meg, a legjobb időeredménnyel rendelkező, vagyis a versenyben élen álló megkülönböztetésére szolgál. Hogy miért pont a sárgát választották? A válasz egyszerű: a Tour-t szervező L’Auto újság papírlapjainak színét tükrözi. A korabeli források szerint a szervezők mindenképpen szerették volna megkülönböztetni az élen állót az újság színével, így kapóra jött az az omninózus szakasz, amikor egy esős szakaszt követően a versenybírák képtelenek voltak megkülönböztetni a sok szürke kerekest.
Henri Desgrange, a Tour első időszakának versenyszervezője halála után felkerült a stilizált monogramja a sárga trikóra, amely napjainkban a Tour de France logó mellett található a mez mellrészének jobb felső részén. Majd megjelentek az első reklámfeliratok, és végül a Nike logója, mint a felszerelés gyártók első hirdetése. 1987 óta a trikó szponzora a Crédit Lyonnais bank, ami 2007-ben LCL-re változott, miután a Crédit Lyonnais-t felvásárolta a Crédit Agricole.