A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. További információ. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába.
Kategóriák

Nyereg alkatrészei

Kerékpár nyergek és kiegészítőik találhatók ebben menüpontban. Nyeregcsőbilincsek, nyeregcsövek, és nyergek.
Rendezés:

A kerékpárnak két alapvető eleme a nyereg és a nyeregcső, más néven nyeregszár, melyek a kerékpáros ülését biztosítják, és azok az egyetlen stabil pontok, amelyekkel a kerékpározó közvetlenül érintkezik mozgás közben. Míg a pedál körbe-körbe forog, a kormány folyamatosan mozgásban van, így a nyereg a kerékpár „középpontját” képviseli. A nyereg szerepe kiemelkedő a test támasztásában, míg a nyeregcső összekötő kapcsolatot teremt a váz és a nyereg között, és gondoskodik a nyeregmagasság, dőlésszög és hosszanti elhelyezkedés (hátra nyúlás vagy setback) precíz beállításáról.

A nyereg kiválasztása és helyes beállítása meghatározó a kerékpározás kényelmében, valamint szignifikáns hatással van a leadott teljesítményre, a hatékonyságra és a biztos irányításra. Minél később tűnik fel hogy „nyeregben ülsz”, annál sikeresebben választottad ki a megfelelő nyerget.

A legtöbb nyereg szerkezete két hajlított pálcából, egy műanyaglapból, több-kevesebb szivacsrétegből és borításból áll. A prémium kategóriában a nyeregtest lehet karbonszállal erősített, a pálcák lehetnek titán vagy karbonkompozit, a szivacs tartalmazhat gélt vagy más kényelmi anyagot, míg a borítás készülhet kevlárral erősített, high-tech mikroszálas szövetből. Ennek ellenére a nyergek megjelenésében nincs jelentős eltérés. Az esetleges szembetűnő különbségek közé tartozhat a szokásosnál szélesebb vagy keskenyebb kialakítás, vagy a pálcába beépített rugózó elem. A lehető legkényelmesebb nyereg típusának kiválasztása gyakran próbálgatáson keresztül történik, és sok kerékpáros kipróbál egyet, majd még egyet, mígnem megtalálja az ideálisat. De még a tökéletesen passzoló modell is kínzóeszközként érződhet, ha nincs megfelelően beállítva.

A beállításokat a nyeregcsövön végezzük, amely kényelmet kínál, különösen, ha rugózó elemmel rendelkezik vagy kileng a vázból hátrafele. A nyeregcső feladata a nyereg megfelelő pozíciójának biztosítása és a vázzal való kapcsolat fenntartása. Az alsó része egy cső, ami aerodinamikus modellek esetén profil, és illeszkedik a váz egyik elemébe, a nyeregvázcsőbe, majd rögzítésre kerül. Anyaga acél lehet olcsóbb kerékpárokon, általában alumíniumötvözet a szélesebb körben, míg a prémium kategóriában karbonkompozit vagy akár titán.

Az átmérőjét a nyeregvázcső belső átmérője határozza meg, ami 25-32.4 mm-ig változhat, de a leggyakoribb átmérők a 27.2, a 30.9 és a 31.6 mm. A hossza általában 300/350/400 mm. A nyeregcső felső része tartalmazza a bilincset, amelybe a nyereg két párhuzamos pálcája illeszkedik. Itt állíthatjuk a hosszanti pozíciót, amely meghatározza a kerékpáros súlypontját, valamint a nyereg dőlésszögét a bilincs beállítása és rögzítése révén. Végül a vázból való kihúzás mértéke biztosítja a nyeregmagasságot. Az állítások egymástól függenek a vázszögek miatt: az emelés egyben hátra mozdítást is eredményez.